همه مزایا و معایب در یک

۶۰۸ بازديد


All in one (all in one)  یا کامپیوتر همه کاره وسیله ای است که تلاقی بین لپ تاپ و کامپیوتر است با این تفاوت که شامل مانیتور و کیس می شود. بنابراین، می توان از یک سیستم کامپیوتری کامل استفاده کرد که تنها یک صفحه کلید و ماوس در کنار آن وجود دارد. بیشترین کاربرد این دستگاه در محیط ها و سازمان ها می باشد که با توجه به طراحی منحصر به فرد و جمع و جور آن می توان سیستم کامپیوتری را با حداقل تخصیص فضا در اختیار کاربران قرار داد. در ادامه این مقاله، مزایا و معایب آل این وان را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

مزایای همه کاره:

1- ارائه به سیستم پیوند داده شده است

همه سیستم های کامپیوتری نیاز به یک مانیتور جداگانه دارند. حتی لپ تاپ حداکثر صفحه نمایش 17 اینچی دارد. اما همانطور که در مرحله اول و در راستای ظاهر آل این وان مشاهده شد، صفحه نمایش این دستگاه ها با کیس یکپارچه شده و حداقل 20 اینچ اندازه دارد. از طرفی کیفیت تصویر بالای تمامی این وان ها در کنار ابعاد بزرگ یکی از مهم ترین عوامل انتخاب آن ها می باشد.

2- کمترین اشغال ممکن از فضا

با استفاده از All-in-one، از آنجایی که مانیتور دیگر یکی از مهم ترین اجزای سیستم کامپیوتری نیست، می توانید حداقل فضا را به آن اختصاص دهید و اگر از صفحه کلید و ماوس در نزدیکی خود استفاده می کنید، فضای مناسبی را در اختیار خواهید داشت. برای کاربران قابل طراحی است و ممکن است اهمیت این موضوع در ادارات و سازمان ها به خوبی احساس شود.

3- صفحه نمایش لمسی را تماشا کنید

صفحه نمایش لمسی تمامی این وان ها با قابلیت تک لمسی یا چند لمسی یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه است. این ویژگی در کنار قابلیت حمل آسان می تواند شرایط مطلوبی را برای کاربران ایجاد کند.

4- قابلیت ارتقا رم و هارد

رم و هارد تمامی این گوشی ها قابل ارتقا است. اگرچه این مشکل در رایانه های دیگر نیز دیده می شود، اما All-in-One تنها سیستم یکپارچه مناسب برای استفاده اداری و سازمانی است که امکان ارتقای امنیت آن را نیز دارد. فروشگاه ebuy این امکان را به کاربر می دهد که از آن برای مدت طولانی و با کاربردهای مختلف استفاده کند.

5- مصرف برق کم

کاهش مصرف برق تا 86 درصد از دیگر مزایای آل این وان است که نقش مهمی در کاهش هزینه ها به ویژه در بلند مدت دارد. این موضوع توسط کاربرانی که برای مدت طولانی از رایانه استفاده می کنند درک می شود. مخصوصا زمانی که تعداد کاربران زیاد باشد. حتی برای تمامی مدل های موبایل می توان آن را به برق شهر متصل کرد و به عنوان کامپیوتر شخصی از آن استفاده کرد.

6- کاهش هزینه

با استفاده از آل این وان می توان با حذف مانیتورها، بلندگوها و غیره و استفاده از همه آنها به صورت دستگاهی سازگار، هزینه ها را کاهش داد.

معایب همه در یک:

1- تنوع طراحی

مهم ترین و بارزترین ویژگی دستگاه های All-in-one این است که طراحی آنها نسبت به سایر سیستم های کامپیوتری محدودتر بوده و انواع مختلفی دارند. به عبارت دیگر، سیستم فقط قابل جابجایی است. جهت افقی را فقط می توان با حرکت دادن کامل All-in-one تغییر داد.

2- مناسب برای کاربردهای ساده

اگرچه پردازنده های All-in-One دارای مقادیر و آمار قابل قبولی هستند، اما در مقایسه با سیستم های رایانه شخصی کوچکتر هستند زیرا فناوری All-in-One مانند یک سیستم تلفن همراه طراحی شده است و برای برنامه های کاربردی پیچیده مانند نیمه سنگین مناسب است. و یک برنامه کاربردی عکس سنگین، نه. بهترین و مطلوب ترین کاربران برای All-In-One سازمان ها و کاربران اداری هستند که به نرم افزارهای ساده ای مانند وبگردی و OFFICE نیاز دارند. یا مجموعه هایی که نیاز به یک سیستم کامپیوتری با صفحه نمایش بزرگتر و وضوح بالاتر دارند.

3- وزن زیاد

از آنجایی که وزن تمام این وان ها تا 9 کیلوگرم می رسد، از طرفی نمی توان آنها را مانند کیس کامپیوتر روی زمین قرار داد، بنابراین میز کامپیوتر شما باید بسیار سنگین باشد و این مشکل به این محدود نمی شود. زمانی که کاربر می خواهد دستگاه خود را جابجا کند یا تمیز کند، باید وزن زیادی را روی میز خود جابجا کند.

4- از دو نمایشگر همزمان پشتیبانی نمی کند

یکی دیگر از نقاط ضعف آل این وان این است که اکثر مدل ها از دو نمایشگر پشتیبانی نمی کنند. در صورتی که از این قابلیت در سیستم های دیگر استفاده شود و تا 4 تصویر از سیستم کامپیوتری قابل خروجی باشد. همچنین، L-in-One فاقد پورت HDMI، یکی از رایج ترین پورت های ویدئویی است.

5- آسیب پذیر بودن

همه اینها جزو مضرترین و آسیب پذیرترین سیستم های کامپیوتری هستند. بنابراین، کوچکترین ضربه یا شکستگی صفحه می تواند به این معنی باشد که شما باید کل سیستم را رها کنید و هزینه کل سیستم کامپیوتری را بپردازید.

6- مانیتور به سیستم متصل است

در صورت خرابی مانیتور باید کل سیستم تعویض شود اما در سیستم مونتاژ شده در صورت آسیب دیدن مانیتور فقط باید هزینه خرید مانیتور را پرداخت کنیم. از طرف دیگر، اگر مانیتور سالم است و سیستم به دلایلی دچار مشکلاتی می شود که قابل تعمیر نیست، باید مانیتور را مسدود کنیم. بنابراین از این نظر استفاده از سیستم های تعبیه شده بسیار مناسب است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.